For arrangører
Bliv arrangør på Gentofte Folkemøde
Hvem kan blive arrangør på Gentofte Folkemøde??
Alle kan lave et indslag på Gentofte Folkemøde, hvis det handler om et konkret emne, som optager borgerne i Gentofte Kommune. Det kan være være alt fra en debat, workshop, kreativt værksted eller en gåtur.
Gentofte Folkemøde skabes af Gentofte Kommune sammen med frivillige.
Sådan kan du deltage på Gentofte Folkemøde
Du kan være med til at skabe Gentofte Folkemøde og arrangere en debat, samtale, workshop eller noget helt fjerde på Gentofte Folkemøde om et emne, der betyder noget for dig. Det kan fx være en samtale om bæredygtighed eller en debat om, hvordan du kan få flere medlemmer i din forening. Ordet er dit!
Idéudvikling og sparring
Måske har du spirende idé til et indslag eller måske ønsker du at samarbejde med andre om et indslag. Alle idéer, spørgsmål og kommentarer er velkomne og vi er klar til sparring.
Kontakt
Projektleder
Mette Svendsen Helmer
mesv@gentofte.dk
Tlf.: 51200045
Tilmelding og deadlines
Deadline for tilmelding til Gentofte Folkemøde 2025 er den 12. juni. Se hvordan du tilmelder dig i ”Spørgsmål og Svar” nederst på siden.
Tilmeldingen til Gentofte Folkemøde 2025 er lukket.
Spørgsmål?
Har du flere spørgsmål, så kan du få svar på de mest almindelige spørgsmål i vores 'Spørgsmål & Svar' længere nede på siden.
Spørgsmål & Svar
Beskrivelser af årets scener
TORVET
Scenen ligger indenfor i biblioteksrummet, midt for.
Scenestørrelse ca. 3x5 m
Plads til mindre panel på 3-4 personer + moderator
Opstilling: Stolerækker
Maks. antal publikum: 150
Lydmand tilstede
Kort lydprøve er mulig
Afspilning af lyd er muligt
1x bøjlemikrofon til ordstyrer, 2x håndholdte mikrofoner til deling til panel, 1x håndholdt mikrofon til publikum.
Ikke mulighed for projektor/lærred
ØREGÅRDSSALEN
Scenen ligger indenfor i den aflukkede Øregårdssal
Scene størrelse ca. 3x5 m, 15m2 (ingen scenepodier)
Panelopstilling med høje caféborde
Plads til stort panel på 4-5 personer + moderator
Maks. antal publikum: 110
Der er mulighed for lærred/projektor med tilslutning af computer via HDMI
Lydansvarlig tilstede
Kort lydprøve er mulig
Afspilning af lyd er muligt
1x bøjlemikrofon til ordstyrer, 1 x bøjlemikrofon og 1x håndholdte mikrofoner til deling til panel, 1 x håndholdt mikrofon til spørgsmål fra publikum.
CAFÈSCENEN
Scenen ligger udenfor i bibliotekshaven, lige udenfor hovedindgangen. Hverken scene eller publikumspladser er overdækket.
Scenestørrelse ca. 3x3 m.
Opstilling varierer i tre versioner afhængigt af indslag. 1. lave stole, 2. scenen ryddes for møbler. 3. debatopsætning med høje caféborde.
Plads til mindre panel 2-3 personer + moderator
Siddende publikum: 30
Stående: ubegrænset
Lydansvarlig er til stede
Kort lydprøve er mulig
Afspilning af lyd er muligt
1x bøjlemikrofon til ordstyrer, 2x håndholdte mikrofoner til deling til panel, 1x håndholdt mikrofon til publikum, 2 x bøjler til samtaler/yoga.
UNDER TRÆET
Scenen ligger udenfor i bibliotekshaven. Selve scenen er under halvtag, mens publikum sidder under åben himmel.
Scenestørrelse: 5x6 m, 30 m2
Panelopstilling med høje caféborde.
Plads til stort panel på 5-6 personer + moderator
Siddende antal publikum: 60 personer
Stående: ubegrænset
El-piano
Lydmand tilstede
Kort lydprøve er mulig
Afspilning af lyd er mulig
1x bøjlemikrofon til ordstyrer, 2x håndholdte mikrofoner til deling til panel, 1x håndholdt mikrofon til publikum.
Ikke mulighed for projektor/lærred
GARAGESCENEN
Scenen ligger lige ved indgangen til festivalpladsen, og er under halvtag. Publikum sidder delvist under overdække og delvist under åben himmel.
Scenestørrelse ca. 4x5 meter (ingen scenepodier)
Panelopstilling i lave stole
Plads til panel på 4-5 stk. + moderator
Siddende antal publikum: 35 personer
Stående: plads til en del.
Lydansvarlig tilstede
Kort lydprøve er mulig
Afspilning af lyd er muligt
1x bøjlemikrofon til ordstyrer, 2x håndholdte mikrofoner til deling til panel, 1x håndholdt mikrofon til publikum.
Ikke mulighed for projektor/lærred
Se placering af alle scener på oversigtskortet her (åbner i nyt vindue)
Fire gode råd til dig som arrangør
Emnet er vigtigt
Vælg et emne I brænder for, men husk også at spørge andre om de også brænder for det. Vælg et lokalt emne, der vigtigt for borgerne i Gentofte.
Samarbejd med andre
Ved at samarbejde med andre om jeres arrangement kan I få del i deres viden, netværk og hænder, og I øger dermed kvaliteten og tiltrækningen.
Tiltræk
Vær tydelig omkring, hvorfor jeres debat er interessant og hvorfor publikum skal deltage. Brug jeres netværk til at tiltrække. En kendt person kan trække flere til.
Engager
Involverer publikum i debatten. Tænk i anderledes formater for debat og dialog. Få debattører /paneldeltagere er bedre end mange.